sábado, 14 de abril de 2012

HISTORIES D'ANDORRA

EL MEU AMIC i BON COMPANY DE RÁDIO I TELEVISIÒ, ALFRED LLAHÍ ENS EXPLICA HISTÒRIES D'ANDORRA

No és la primera vegada que publica els seus treballs, els llibres de l'Alfred són francament molt interessants amens

Llahí és un gran professional dels mitjans de comunicació, i un cop més, ensapropa els resultats de la seva inquietud per la investigació, les seves il · lusions, i amb tota elegància dóna a llum relats poc coneguts de la nostra història.

Amb l'Alfred hem passat molt bons moments. Hores de programes de ràdio en què em descobria el món de l'art, els artistes, els pintors i escultors,  sempre acompanyat d'importants figures
Mestre de música i piano, artista, periodista, escriptor ... multifacètic, i sobretotamic, i millor persona.

Enhorabona Alfred per seguir el que el cor et dicta ... felicitats per perseguir els teus somnis i aconseguir que es facin realitat







El periodista andorrà ha explicat que “hi ha molts capítols de la nostra història que no coneixem” i amb Històries de la nostra història el lector els podrà descobrir a través  d’un “rigor històric al 100 per cent, però amb un llenguatge més literari i amb una cullerada anecdòtica i amb pessics d’opinió i ironia”.

Amb: Històries de la nostra història, Alfred Llahí descobreix al lector la història menys coneguda i anecdòtica del Principat d’Andorra d’una manera amena i plaent. I és que parafrasejant el mateix autor “gaudir en soledat de la història és d’egoistes”.

Una de les històries curioses relatades en aquest fabulós llibre, és també un dels capítols preferits de l'autor: tracta de la troballa en una nau francesa enfonsada cap al 1780 i recuperada del fons del Bàltic el 2010 ón  hi van aparèixer una trentena d'ampolles de xampany de la casa Veuve Clicquot... amb taps de suro fabricats a Andorra. 




 Fragment de l'entrevista que es va publicar al diari BONDIA ANDORRA:

El panorama editorial bull. 2+1 Editors és la nova aventura editorial andorrana que s’engega en menys de mig any, després d’A4 Edicions  (El carrer major de la Seu, 9 mundos. El origen) i l’editorial Aloma (Agradezco tu amor pero tengo otros planes). 2+1 Editors és el segell editorial de Cal Comunicació, l’empresa oberta el 2007 dedicada al disseny gràfic i a la comunicació i especialitzada en la producció editorial i audiovisual. L’editorial irromp en el mercat de l’edició de llibres amb la voluntat de complementar l’oferta actual i de diferenciar-se. La intenció és editar llibres tant d’autors locals com de fora. Un dels seus promotors, Alfred Llahí, ha explicat que 2+1 Editors neix amb tres premisses:  la primera, la qualitat per sobre de la quantitat; la segona, publicar en més llengües que el català, i la tercera, apostar pels nous formats i les noves tecnologies.


Pel que fa a la primera proposició, l’editorial té clar que les publicacions no proliferaran sinó que prefereix menys edicions  però molt acurades. “De fet, som una empresa de comunicació”, assenyala Llahí, i “donem molta importància al disseny”. “El contingut i el continent han de ser igual d’importants”, subratlla.
El segon tret distintiu és publicar en més idiomes que el català. Encara que la llengua catalana serà la principal, 2+1 Editors no descarta editar llibres en castellà, francès, anglès i portuguès, ja que “l’objectiu de tota editorial ha de ser la divulgació de la cultura a través del foment de la lectura”.


Finalment, l’editorial es vol distingir per apostar fermament per l’edició de llibres digitals. Totes les publicacions de 2+1 Editors també estaran disponibles com a llibre electrònic, i n’hi haurà que només sortiran en aquest format. “Hi ha dos tipus de públics”, matisa Llahí, “el de paper i el del llibre electrònic”, i “totes dues tecnologies (paper i digital) poden sobreviure i conviure sense problemes”.


Davant de l’agradable sorpresa d’una nova empresa dedicada a la publicació de llibres, Llahí opina que més que una “revifalla” del sector editorial el que es constata és un interès a “treure el neguit, la psicosi de la crisi” i de demostrar que “entre tots apostem per la creació”.


2+1 Editors publicarà llibres que formaran part de diverses col·leccions, totes amb noms de deïtats gregues: la col·lecció Momos, per a la literatura (novel·la, teatre, assaig o poesia); la Cronos, per a la investigació històrica; la Dionís, per a la gastronomia; l’Asclepi, per a la salut; la Gea, dedicada als llibres de natura i, finalment, la col·lecció Ilítia per als llibres infantils.
2+1 Editors s’estrenarà, abans de Sant Jordi, amb la col·lecció Cronos: Històries de la nostra història. Un passeig per la història menys coneguda i anecdòtica del Principat d’Andorra, d’Alfred Llahí, un llibre “amb rigor històric però amb humor”, aclareix l’autor i editor.


El volum pretén divulgar la història del país des d’una vessant amena. En vint capítols es tracten temes com els andorrans que van col·laborar amb els nazis, el personatge de Boris I, els diversos intents per obrir un casino, el sufragi femení i les visites dels coprínceps, entre d’altres. Si el llibre té èxit (es vendrà a un preu de deu euros), Llahí potser en farà la segona part.




     Si voleu veure un petit vídeo en què Llahí ens parla del nou llibre, us deixo el seguent l'enllaç:
                       https://www.facebook.com/photo.php?v=3707826779039

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Solo se admitirán comentarios de usuarios registrados con perfil real, email, IP verificable. Perfiles de identidad falsa o creados con fines no construtivos no serán tenidos en cuenta.

Abraham Abulafia, con Mario Sabán